Teljesítménymotivációs teszt
A teszt segítségével az edzők igényszintjéről és teljesítményhez való viszonyáról tájékozódhatunk. A lista elvi alapja Atkinson motivációs
elmélete. Atkinson szerint a teljesítményigényben mutatkozó egyéni különbségek a kudarchoz való viszonnyal magyarázhatók.
Egyes emberek sikerorientáltak, míg mások kudarckerülők, azaz erősen aggódnak a lehetséges kudarc miatt.
A sikerorientált egyének hajlamosak közepes nehézségű célt kitűzni (ahol 50%-os esélyük van a sikerre), míg a kudarckerülők vagy nagyon
magasra, vagy nagyon alacsonyra teszik a mércét. A sikerre való igényt a siker valószínűsége (ami a feladat nehézségére vonatkozó szubjektív
becslésből származik) és az elérendő cél vonzereje befolyásolja.
A kudarc elkerülésére való igény akkor alakul ki, ha az egyén ismételten kudarcot él át, és ha az általa kitűzött célok messze felette állnak annak, amit képes megvalósítani. A különbségeket az alábbiakban részletezzük.
ű
Motivációs beszéd játékosokhoz és edzőknek - Kemény Dénes könyvének segítségével
Bármilyen jó játékos vagy,semmit sem ér,ha nem tudod akkor hozni a tudásodat,amikor igazán fontos lenne./motivációs bázis/
Produkálni kell azt a szintet ami a győzelemhez kell,ha három góllal jobb vagy az ellenfelednél ,egyetlen biró sem csalja el a meccset
Bármit is csinálsz az életben,azt vagy profi szinten,vagy sehogy!Ha takarítónő leszel,akkor azt,ha vezérigazgató,akkor azt!De semmit ne csinálj csak úgy!
Ha valaki nem fejlődik,nem halad előre,az nem azt eredményezi,hogy egy helyben állva elvan és szinten marad,hanem akkor szépen elkezdődik a visszaesés,a hanyatlás./periodizááció alapja/
Az összes taktikai konbinációnak,annak minden csínját bínját elkell sajátítanod mert ha arra szükség lesz akkor alkalmaznod kell és annak tökéletesen és eredményesen működnie kell.
Egy magára valamit adó academia megtanítja a gyerekeinek minimum egy pozíciós játékot,abban két felállási format,egy elmozgó rendszerüt ezeket négyvédős rendszerben,egy háromvédős játékot.Mindaddig rá vagyunk erre kényszerítve még nem alakul ki a magyaros stílus vagy a felnőtt csapatnál egy állandó rendszer.
Nem azért kell kreatívnak lenned és az újat alkalmaznod mert “Páva vagy” hanem hogy azzal a holnaputáni meccset megnyerd.
Nekem a csapatösszhang midennél fontosabb!Ez az alapja a győzelmünknek
Akkor leszel jó kedvű ha látod a feladatot, a megoldást ez átragad a társaidra és az edződre is!
Ne azon keseregj hogy mit nem értél el ,hanem annak örülj,amit elértél.
A siker nem véletlen:
A kapufa éle mindig igazságos,annak pattan be aki többet tett érte
Az eredményjelző sohasem hazudik
"A profi labdarúgás legjobb része az, amikor idegenbeli győztes meccs után megyünk az autóbusszal haza. Azt hiszem, ennél nincs jobb érzés a világon."
"A kihívások éltetnek, és számomra nincs nagyobb kihívás, mint egy bajnoki cím."
"A labdarúgásban - akárcsak az életben - az igazi boldogságot akkor érzed, ha mindig jelen vagy, nem csak akkor, amikor minden sikerül."
Minden valamire való teljesítmény kiinduló pontja a vágy de ezek nem lehetnek hiú ábrándok,hanem szívós munkával elérhetők
Motivációs beszéd edzőknek!
A cél érdekében olyat is meg kell tennünnk ami nem okvetetlenül szórakoztató!
Azt lásd meg a játékosodban hogy mik azok a momentumok a játékában,amit ha jól csinálna akkor háromszor jobb lenne a teljesítménye
Mindnyájunknak szükségünk van sikrélményre ,hiszen éppen ez lendít át bennünket a bizonytalanságon a holtponton.
Az első edzésen ott van nektek a csapat össze kell rázni motiválni kell. Aki jó edzői alany azzal kevesebbet kell foglalkozni,aki kevésbé jó,azt megpróbálom,úgy bevonni,hogy belelkesedjen,és a saját szerepét fontosnak érezze.
Józsi,Robi és én tapasztaltak vagyunk,ez azt jelenti,hogy megtapasztaltunk és elkövettünk hibákat.
Mióta bevezettük az új módszereket bár nem kérdezték de hitetlenkednek majd megkérdezik,hogy minek mi lesz az eredménye.Mai Magyarországi footballban aki az ujdonságokat alkalmazza az mindig magyarázkodásra kényszerül,valószínü azert mert a vezetők nem értik a football elméletét,gyakorlatát.
A vezető az edző a döntéseiben mindig egy kicsit a játékosok fejével is gondolkozzon
Nekem a csapatösszhang midennél fontosabb!Ez az alapja a győzelmünknek
Alapelvek:tekintély,egyenes,tettek döntések sora azt eredményezi hogy a játékosok adják a tekintélyt
"Igen, a győzelem édes. De nem feltétlenül könnyíti meg az életedet a következő szezonban, de még a következő órában sem."
"A profi labdarúgás legjobb része az, amikor idegenbeli győztes meccs után megyünk az autóbusszal haza. Azt hiszem, ennél nincs jobb érzés a világon."
"A kihívások éltetnek, és számomra nincs nagyobb kihívás, mint egy bajnoki cím."
"A labdarúgásban - akárcsak az életben - az igazi boldogságot akkor érzed, ha mindig jelen vagy, nem csak akkor, amikor minden sikerül."
Minden valamire való teljesítmény kiinduló pontja a vágy ezeknek eléréséhez fel kell kelteni bennük a reményt és ezzel együtt erősítenünk kell hogy a célhoz csak közösen juthatunk el de közösen el is jutunk.
Az edzőknek is két szemük van ,az egyikkel a végcélt kell nézni , a másikkal meg a köztes utat.
Mentális kontrol 1.doc (24064
A sportpszichológus feladata és kapcsolata az edzõvel
Egy sportoló mentális (lelki) felkészítése hasonlóan történik, mint a fizikai (testi) felkészítése. Míg ez utóbbi az edzõk feladata, addig az elõbbi a sportpszichológus hatáskörébe tartozik. Nem a rossz teljesítmény javítása a cél, hanem a jó teljesítmény fokozása. Feladatai közé tartozik a sportolót olyan módszerekkel és lehetõségekkel megismertetni pszichológiai tanácsadás révén, melyek segítségével a sportoló maga lesz képes az akadályokat leküzdve túljutni a nehézségeken. Három részre osztható a sportpszichológia elmélete és a hozzá kapcsolódó gyakorlat, ahogy alkalmazhatóvá tehetõ a pszichológia elmélete a sport világában:
- Affektív tényezõk és hatásuk a teljesítményre (motiváció, stressz, szorongás, érzelmek)
- Kognitív tényezõk (figyelem, koncentráció, emlékezet, tanulási folyamatok)
- Társas tényezõk (csoport mûködése, összetartó erõ, vezetés, kapcsolat szülõkkel, edzõkkel)
Mind az edzõnek, mind a sportolónak nehéz lehet felismerni azt, hogy mikor van szükség sportpszichológus segítségére. Általánosságban elmondható, jelenleg azért nem veszik igénybe sportpszichológus segítségét különbözõ helyzetekben az edzõk, vagy sportolók, mert nem tudják, mire kellene használni õket. A következõ felsorolásból kiderül, milyen esetekben célszerû sportpszichológust is bevonni a felkészítésbe:
A sportpszichológus munkájának legfontosabb területei:
- A sportoló teljesítményének javítása, a fizikai felkészítés kiegészítése
- Az önbizalom, a képességekbe vetett hit növelése
- A játékosok közötti kommunikáció hatékonyabbá tétele
- A szorongás és félelemérzet csökkentése
- Célok felállításával a motiváció fokozása
- Az edzõ és a játékos közötti kapcsolat hatékonyságának növelése
- A csapattagok közötti kapcsolat szorosságának megállapítása
- A sportoló személyiségének felmérése
- Kiválasztás, tehetségkutatás
A sportpszichológus sohasem helyettesítheti az edzõ feladatát, ahogy a mentális felkészítés sem válthatja fel a fizikai gyakorlást, az edzést. Bizonyos értelemben a pszichológia alárendelt szerepet játszik ebben a kapcsolatban. Az etikai normák betartásával azonban, hasznos kiegészítõje lehet a sportolók felkészítésének.